Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

Casa de Economii şi Consemnaţiuni

leave a comment »

Imi aduc aminte de vremurile cand CEC-ul era singura posibilitate a romanului de a economisi. Mergea omul, isi depunea “ouale” acolo, avea oaresce dobanda, unii mai si castigau cate o masina cu CEC-urile de 5000 de lei, altii le cumparau (masinile) la suprapret pentru ca trebuia sa astepti vreo doi trei anisori la mult ravnita Dacie, dar asta era singura alternativa, singura banca daca o puteam numi asa.

Am constatat azi ca desi ii zice “bank”, tot o cooperativa comunista a ramas. Am insotit pe cineva din familie sa-si lichideze un depozit (la care eram trecut si eu mandatat) inainte de termen, ca daca ai nevoie si te arde, nu mai stai sa treaca termenul, te duci si pui mana pe bani, doar sunt ai tai. Ei atunci afli ca au fost ai tai, cel putin o parte din ei.

“Vanzatoarele” de la cooperativa CEC, intr-o unitate mica de cartier gazduita de un apartament la parter, 5 la numar, doua casiere, doua “consiliere” si o sefa, munceau de zor cu o singura clienta (ce-o fi cautat si aia acolo?). Le dau buna ziua, si-mi fac de lucru cu niste pliante pana catadicseste careva dintre ele cel putin sa-mi raspunda. Intr-un tarziu se aude din spatele unui morman de hartii o voce tabagica de Carpati fara filtru:

– Dumneavoastra? Ma uit la ea si aveam impresia ca citeste cu voce tare din actele care o preocupau in continuare. Incercand sa fiu la fel de nesimtit ma fac si eu ca citesc din plianta luata mai devreme si-i raspund:
– Vreau sa lichidez un depozit

Mai citeste vreo doua file, scrie ceva si atunci am avut impresia ca stau de vorba cu fostul ministru de finante pe care l-a dat Boc afara si l-a retrogradat pe post de lucrator la cooperativa financiara CEC. Rabdator din fire si fara sa ma grabesc undeva, mai stau si astept sa vad cand terimna de citit “scrisoarea de intentie” a guvernului catre FMI. Dupa cateva minute isi scoate nasul dintre hartoage si imi arata mirifica-i fata, care-mi aduce aminte de vizita din copilarie la Muzeul Antipa (ma refer la taxatoare) spunand:

– Ce valoare?
Ca sa fac pe prostul in continuare, nu-i raspund ci ii intind hartiile sa citeasca singura. Se uita si cu un gest de ghiseista din reclama

Clasic romanesc imi spune:
– O sa va retina comision sa stiti!
– Stiu ca nu mai beneficiez de dobanda, dar comision, pentru ce?
– Asta-i regula domnu’, cine a facut depozitul a consimtit prin semnatura
– Bine doamna, daca asa-i regula n-am ce comenta.

Mai intoarce doua file, face niste insemnari, cere buletinul, si ne trimite la casierie care casierie era de fapt masa alaturata unde lucra o alta vrajitoare. Fac un pas lateral dreapta si ma asez in fata casieritei care parca inteleasa cu ministra de finante ma intreaba:

– Spuneti!
– Ce sa spun? fac eu pe prostu’
– Ce doriti?
– Nu-i evident ce doresc? BANI!
– Buletinul va rog
– Pai i l-am dat si doamnei de la 30 de centimetri de dvs.
– Aici e casieria domnule si banii se scot pe baza buletinului

Ii dau zgripturoaicei buletinul, imi numara banii si ma intreaba daca nu am marunt 50 de bani. Ii zic sa-i treaca in contul omeniei pentru ca se pregatea sa numere niste maruntis din acela de culoarea cuprului si chiar nu mai aveam rabdare sa glumesc cu ea si pe aceasta tema.

Concluzia: sper sa nu mai am nevoie in viata mea de aceasta cooperativa comunista populata cu personal incompetent si deloc amabil!

A, era sa uit, cica au si internet banking! Mai sa fie!

Written by fanelala

26 Mai 2010 la 20:19

Postat in nasoale

Tagged with ,

Lasă un răspuns

