Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

Amintiri cu un dentist in ultima zi din an

leave a comment »

Iarasi va povestesc din amintiri.

Eram elev la scoala militara, in Sibiu, si intr-una dintre vacante, venit acasa in ajului Anului Nou, ma apuca o durere de masea. Maseaua cu pricina ma deranja de mai mult timp, dar erau dureri suportabile, iar teama de stomatolog ma tinea departee de cabinetul acestuia. Acum insa nu mai puteam rezista; eram la Deva, la parinti, si acestia aveau un prieten stomatolog la Orastie.

Dupa ce, o jumatate de zi, i-am dat maselei numai pălincă de Zalău, imi amortise gura si cam toate, dar maseaua nu ma slabea nicicum. Atunci, seara, hai la Orastie, la cunostinta-stomatolog. Dentistul era si el la un chef la restaurant; ia-l de acolo, mergi la policlinica si constata ca asistenta luase cu ea cheile de la instrumentar.

Nici doctorul si nici pacientul nu erau prea treji, ca sa nu zic ca eram afumati bine, unul de la “tratamentul” pentru durerea de masea, altul de la cheful de la care fusese luat. “Hai sa vedem ce se poate face”, zice doctorul. Intra in cabinet si constata ca singurul instrument gasit este un cleste pentru copii. Ma intreaba: “Mai copile, asta e un cleste mic, nu prea merge sa fac o extractie cu el, nu am nici cu ce sa-ti fac anestezia, asa ca hai mai bine s-o lasam pe maine”.

Eu, nu si nu, acum o dam afara! Cand a vazut doctorul cat sunt de hotarat, a cedat, sperand, poate, ca asa scapa mai repede de mine si se intoarce la cheful lui. Ma asez pe scaun, iau manerele acestuia in maini si le strang cu toata forta, in timp ce doctorul incepe sa se lupte cu blestemata de masea. Simt la un moment dat ca s-a rupt ceva in gura si, bucuros ca am scapat de masea (si implicit de durere), ii zic doctorului ca tra’ sa mergem la o bere amandoi.

“Nu te grabi, ficior”, ma opreste simpaticul doctor. “N-am reusit sa-ti scot decat jumatate de masea”. Pentru mine era important ca nu ma mai durea, asa ca l-am indemnat s-o lase balta pana a doua zi. Acum, el era cel care nu mai vroia s-o lasam balta. Si ma mai supune la un supliciu, ca sa-mi scoata si ciotul care ramasese. Dupa ce mi-a dublat “bucuria”, am plecat impreuna sa ne “impacam” la o bere.

Cam asa am patit cu fiecare masea care mi s-a stricat de atunci, adica extractii fara anestezie si toate din cauza fricii de stomatolog. Chinul s-a terminat intr-o zi, cand am cunoscut unul care m-a asigurat ca-mi poate “lucra in gura” fara durere si mai ales mi-a explicat cat este de important sa ai toti dintii “acasa”. Dar asta-i deja o alta poveste…

Cu acest articol particip la concursul organizat de Doipedoi.com si sponsorizat de Smile Factory – clinica germana de ortodontie si estetica dentara.

Written by fanelala

30 Decembrie 2010 la 20:01

Postat in amintiri

Tagged with

Lasă un răspuns

