Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

Aventurile unui „infractor”

leave a comment »

Conform zicalei “lenesul mai mult alearga si zgarcitul mai mult plateste”, poti pica si tu in plasa asta daca te crezi mai smecher decat autoritatile sau daca te lasi dus de val si uiti ca avand o masina mai ai si obligatii fata de stat. Asta chiar daca statul nu-ti intoarce respectul cu aceeasi moneda. Mai concret, ma refer la plata taxei de drum pe care o faci catre stat prin cumpararea rovinietei si la intoarcerea respectului de catre stat, prin asigurarea unor drumuri pe care sa nu-ti rupi rotile masinii sau mai mult, sa nu-ti pierzi viata.

Dar pana una, alta, plata rovinietei este obligatorie, iar daca pana acum mai scapai de controale, acum statul s-a ingrijit sa monteze din loc in loc, prin punctele cheie din trafic, niste camere de luat vederi prin care “vede tot” , adica ia la puricat toate masinutele care trec prin acele puncte, iar niste “chinezi mici” stau si verifica daca numarul tau de inmatriculare este pe lista neagra sau nu, adica daca ti-ai platit taxa de drum sau nu.

Si acum sa-mi incep propria-mi patanie cu aceste camere.

In vara si pana spre toamna tarziu, m-am gandit eu ca unui pensionar ii sta bine sa mai traisca si pe la tara si astfel mi-am luat o vacanta mai lunga si m-am indepartat putin de vacarmul si poluarea urbana, retragandu-ma la tara. Bineinteles ca nu puteam sta linistit acolo si mi-am facut de lucru prin gospodarie cu niste unelte mai periculoase, reusind sa ma tai la mana cu un ferastrau electric. Taietura era destul de grava, asa ca l-am rugat pe cumnatul meu sa fuga cu mine la Urgenta la Deva, unde m-a luat in primire doctorul de garda, care m-a cusut (era vorba de doua degete taiate pana la os).

Aici ia sfarsit vacanta mea de vara-toamna; am fost nevoit sa revin la oras pentru ca trebuia sa fiu operat de un chirurg plastician si apoi sa merg la pansat din doua in doua zile.

A doua zi, cu mana in ghips, hai acasa! Stiam ca rovinieta e “pe expirate” dar nu eram sigur si cand dau sa ma conving, intr-adevar depasisem termenul cu vreo 3-4 zile. Stiind ca trebuie sa trec prin fata camerei cu pricina si nu am de unde cumpara rovinieta pana acolo, incerc sa ma salvez cu Internetul. O cautare pe Google si-am gasit site-ul roviniete.ro. Eram bucuros, crezand ca sunt salvat. Dupa ce am calculat cat am de platit si credeam ca sunt pe punctul de a obtine rovinieta, m-am impotmolit cand am ajuns la plata online: BRD, banca la care aveam banii pe card, incepe sa-mi ceara o sumedenie de chestii pe care nu le mai intalnisem pana atunci si fiind si in engleza, mi-au parut a fi foarte suspecte, chestie care m-a facut sa renunt. Am zis: ce-o fi o fi! Si plec asa, necajit, cu mana in ghips, fara rovinieta si cu BRD-ul printre dinti.

Ajuns in Deva, la primul Petrom cobor si-mi iau rovinieta. Mi-am zis ca daca am comis infractiunea inainte cu 30 de minute de cumpararea rovinietei, poate va intelege si chinezul ala mic care citeste numerele “infractorilor”.

Dupa aproape doua luni de la comiterea infractiunii, ma cam linistisem, pentru ca nu-mi venise inca nimic de plata prin posta. Cand eram insa mai fericit si incepeam cumparaturile de Craciun, apare si placinta in cutia postala, adica 250 lei amenda si 28 euro despagubiri – valoarea rovinietei pe un an.

De aici alta aventura, ca daca dai banii in 48 de ore, scapi cu jumatate din amenda (dar cu despagubirea intreaga, bineinteles). Iau eu procesul verbal la citit si inteleg ca trebuie sa fac plata la Primarie. Acolo zice tanti de la ghiseu:

– Amenda o incasez la jumatate daca-mi aratati plicul sa faceti dovada ca e in 48 de ore.
– Doamna draga, mie nu mi-a zis nimeni sa pastrez plicul.
– In cazul asta, o platiti intreaga.
– Ma duc acasa dupa plic.
– Va astept.

Si fug acasa dupa plic si cauta si intreaba toti membri familiei daca nu au vazut-o, ca sa constat ca doar lenea de a duce gunoiul odata cu plecarea la Primarie mi-a “salvat” 125 de lei.

Bineinteles ca ajuns la Primarie, constat ca doamna nu ma asteptase, pentru ca se terminase programul “de gravide” pe care il au ei cu publicul (dar asta e alt subiect). Norocul meu era ca mai aveam o zi la dispozitie si am platit amenda. Amenda, pentru ca despagubirea (de 28 de euro) trebuie platita la Posta. Ma iau si ma duc la posta si dupa ce fac o coada de vreo patru oameni care primeau si trimiteau pachete, imi zice tipul care se pare ca tinea locul sotiei acolo ca se poate face plata dar cu mandat postal si “e grele” pana ajung banii. Il intreb daca a mai avut cazuri si omul imi zice ca sunt primul.

Atunci pun mana pe telefon si sun la CNADR, ca tot aveam numarul pe procesul verbal, iar un tip de acolo imi zice ca se poate si prin banca, adica prin BCR, ca acolo au ei contul. Ma duc la BCR, dau banii, dau si comision, ca asa-i in tenis, si rasuflu usurat ca mi-am facut datoria de infractor si nu trec in noul an cu datorii la stat.

Insa treaba nu s-a terminat, ca dupa toate astea, daca intr-adevar esti un cetatean model, ai datoria sa informezi CNADR-ul ca ai facut plata, ca altfel, zicea doamna de la Primarie, te vor hartui cu tot felul de chestii numai de ei stiute. Mai exact, trebuia sa fac niste copii dupa dovezile de plata, sa le pun intr-un pliculet si sa le trimit “recomandat” la cei care mi-au dat amenda.

Norocul meu ca stateam cu telefonul in mana si aveam ultimul numar apelat la forul cu pricina, asa ca am sunat din nou ca sa-i intreb: da’ un fax nu merge, sefu’?

Da, cum sa nu, daca aveti de unde sa trimiteti, asta-i numarul, zice si-mi da un numar de fax care bineinteles ca nu apare pe procesul verbal. I-am multumit “respectuos” si i-am recomandat sa fie si ei mai clari pe acolo prin inscrisuri, ca de la dorinta de a fi corect si a plati la timp o amenda, “infractorul” ajunge la un pas de a le darama edificiul.

Si uite asa am reusit sa dau 125 de lei amenda si sa platesc taxa de drum la dublu pentru un an de criza cum cred ca va fi si 2011. La multi ani!

Written by fanelala

17 Ianuarie 2011 la 19:59

Postat in nasoale

Tagged with

Lasă un răspuns

