Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

Ora pământului e când vrea Enel

leave a comment »

Sambata 26 martie eram indemnati sa respectam ora pamantului si sa stingem lumina o ora, exact pe timpul meciului Romania-Bosnia. Greu de aderat la asa ceva avand in vedere patriotismul romanilor in ce priveste fotbalul.

Eu insa, stiind ce urmeaza am facut economie de curent in avans, adica de la ora 0 pana la ora 8 dimineata. Nu pentru ca am vrut, dar schimband un bec “economic”, cu care ai numai “avantaje”, adica e mai scump, se arde imediat, si mai contine si mercur, dar consuma foarte putin si te chioresti dublu sa citesti ceva la lumina lui, am avut ghinionul sa faca un scurt circuit atat de puternic incat a “puscat” siguranta de pe holul scarii.

Pana acum un an aveam lacat pus la cutia unde erau sigurantele si in caz de ceva, ieseam frumusel, schimbam siguranta si aveam curent in continuare, atat eu cat si singurul vecin pe care il am pe nivel.

Dar intr-o frumoasa zi, au venit baietii de la Enel si au pus lacatul lor acolo dupa care au scris pe usa cutiei un numar de telefon la care sa sunam noi daca se arde cumva o siguranta si ramanem in bezna. Am luat eu atunci pozitie si le-am spus baietilor ca daca se intimpla ceva e mai simplu sa ies eu din casa si sa schimb siguranta decat sa vina ei dupa nu stiu cate ore si cu o cheltuiala evident mai mare, dar ei m-au asigurat ca de acum incolo asta-i procedura impusa de patronul probabil italian, habar n-am si ca ei vin la orice ora ca de aia au asa salarii bengoase.

Bine, frate, sa dea domnu’ sa nu fie nevoie!

In noaptea cu pricina insa a fost nevoie si i-am chemat. Mi-a raspuns o tanti tocmai de la Timisoara, o tanti care nu avea nici cea mai mica idee despre curentul electric, lucru pe care mi l-a recunoscut sincer la telefon, care-mi spune din start ca noaptea nu vine nimeni de la sfantul Enel atata timp cat e vorba de un deranjament la o singura familie, adica nu e un deranjament “comun”, iar legea lor zice ca au vreme 12 ore sa remedieze necazul. Din start nu am inteles care-i logica? Deci daca eu sunt doctor la ambulanta si suna niste baieti de la Enel ca au avut un accident cu masina si dintre toti patru care erau in masina numai unul are un picior rupt, eu sa nu trimit salvarea ca nu e un accident cu mai multe victime, deci sa-l puna pe trotuar pe bietul om si vin eu dimineata sa vad ce-i de facut.

Intr-adevar au venit baietii dimineata dupa ce si-au baut cafeaua, doua persoane cu masina de interventii, au descuiat, au schimbat siguranta cu pricina si au plecat mai departe la cine stie ce alte interventii.

Ma intreb ce or fi facut cei care erau de serviciu noaptea, sambata spre duminica, cand sigur contravaloarea orelor de munca li se dubleaza ca-i sfarsit de saptamana si primesc si ceva spor ca “lucreaza” noaptea. Va spun eu, daca nu au dormit profund ori au rupt televizorul, sigur au dat-o pe septica americana!

Nu se gandeste nimeni de la Enel ca poate ai ceva in frigider si se strica, poate ai un copil mic care tocmai a facut pe el ceva si trebuie spalat cu apa calda sau poate afara e frig si tie nu-ti mai merge centrala cu care te incalzesti. Sau poate se gandeste dar numai de la 10-20 de apartamente in sus.

Daca ar fi o firma de telefonie i-ai da cu flit in secunda doi, dar ei fiind singuri pe lume, au monopol si tu poti urla pana ragusesti.
Credeti ca poate cineva sa-i traga la raspundere sau le e frica si alora sa nu le taie curentul?

Asa ne trebuie daca ne-am vandut toate monopolurile de stat. Ei fac reguli si noi trebuie sa le inghitim basinile lor italiene.

Written by fanelala

29 Martie 2011 la 19:52

Postat in nasoale

Tagged with

Lasă un răspuns

