Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

Deci, nu mai dam bani la stat pe accize!

leave a comment »

Ca o urmare fireasca a postului anterior, am decis sa iau masuri in ce ma priveste, referitor atat la obiceiul (prost) de a fuma cat si la obiceiul si mai prost de a da bani statului pe accize si taxele care se regasesc in pretul tigarilor dar nu se intorc (banii) spre cetatean, sa zicem de exemlpu in sistemul de sanatate.

Cum am rezolvat problema: m-am lasat de fumat si m-am apucat de “aburit”. Adica am trecut, deocamdata, la fumatul asa zis sanatos din tigara electronica. Nu pot inca sa trag concluzii dupa doar doua zile dar in mare sunt multumit.

Am cochetat demult cu ideea tigarii electronice dar mi se parea complicat sa te aprovizionezi cu cele necesare “fumatului” prin curier si pentru o perioada mai marisoara.

Adevarul e ca am starnit si curiozitate si putina invidie printre fumatorii casei, adica toti si bineinteles ca fiecare a tras cate un “fum” si niciunul nu a zis ca-i rau sau ca nu seamana cu fumul pe care-l tragi dintr-o tigara clasica.
Dorinta mea de a ma lasa de fumat e mai veche si ea a fost materializata de mai multe ori dar pentru perioade cuprinse intre o luna si sase luni.

In aceste perioade am constatat ca nu era atat de acuta problema dependentei de efectele fumului de tigara cat de tabieturile legate de aceasta activitate. Mereu imi cautam pachetul de tigari prin buzunar, ma atragea orice bricheta o vedeam in jurul meu si vedeam ca nu am ce face cu ea, priveam cu dor catre nenumaratele scrumiere din casa care aveau doar rol decorativ, samd.

Atunci cand te lasi de fumat conteaza foarte mult sa nu vezi fumatori si mai ales sa nu-ti treaca pe la nas mirosurile imbietoare pe care le produceai si tu odinioara.

Insa cu tigara electronica toate aceste tentatii nu mai exista. Singura diferenta este ca tigara nu mai este din hartie ci din material plastic, nu ai pachet de tigari ci ai set de cartuse, nu produci scrum, nu inhalezi gudron ci doar aburi, poti fuma in orice spatiu public fara sa-i deranjezi pe ceilalti, nu trebuie sa aerisesti incaperea in care fumezi.

Cel mai mare avantaj insa il consider pe acela ca poti sa tragi doua-trei fumuri consecutive dupa care faci o pauza fara sa ti se arda tigara degeaba.

Iar intre fumul de tigara si aburul de tigara electronica nu pre simti nicio diferenta, iar mie mi se pare chiar mai placut aromat cel de la tigara electronica (poti sa-ti comanzi aromele care le preferi, chiar arome de tipuri de tigari).

Pentru inceput am cumparat de pe net, normal, un set mai ieftinut si doar cateva accesorii, ca sa nu “ma intep” din start pe sume prea mari.

Am constat insa ca merita, costa un sfert din banii pe care-i dadeam pe tigari si nu-ti afecteaza sanatatea. Faza urmatoare ar fi ca treptat sa te lasi de fumat definitiv, ceea ce va asigur ca nu este imposibil.

Written by fanelala

13 Aprilie 2011 la 19:33

Postat in cugetări

Lasă un răspuns

