Ovi Blog

blogul personal al lui Ovidiu Ştefan Lala

La ţară

leave a comment »

Sa revin cu scrisul si pe blogul personal, dupa ce am scris un serial pe blogul Denisei, dar mai ales dupa o absenta justificata tocmai de activitatea prestata la “casa piticilor”, care a fost si subiectul acelui serial.

A fost o perioada de aproape patru luni in care am “bagat” munca fizica la maxim, am dat jos vreo 4 kilograme si multa, multa transpiratie, dar am acumulat, in afara de mult aer curat, multa satisfactie si o gramada de noi cunostinte in domeniul amenajarilor interioare.

Am reusit sa-mi indeplinesc un vis vechi de mai multi ani, acela de a sta in sfarsit la casa, cu gradina, cu flori in curte, fara betoane, etaje, balcoane, vecini sus si jos, in stanga si in dreapta, inundatii la baie, bucatarie, manele si injuraturi la geam, program de liniste si cate si mai cate.

Desi initial nu speram decat la o rulota cu care sa mai evadez din vacarmul citadin, am reusit cu acelasi pret sa ma “izolez” in sanul naturii, pe malul unui rau curat de munte, intre doi versanti impaduriti care nu se mai ostenesc sa-mi trimita baloane de ozon, de cateodata ma ia cu ameteala, nefiind obisnuit cu atata aer curat.

O sa incerc sa relatez in continuare despre viata de la tara, de avantajele sau dezavantajele pe care le presupune aceasta izolare, sau mai degraba deconectare de la orice poluare citadina. Si ca sa nu ma mai enervez singur, promit sa nu mai folosesc expresia “viata la tara”, pentru ca nu toata lumea intelege corect termenul, o sa spun viata in natura.

Concret, am 35 de kilometri pana la Deva, am asfalt in fata casei, energie electrica, apa curenta, canalizare, telefon, Internet, TV prin satelit, semnal full la Cosmote, pe de o parte, dar sunt la 30 de metri de raul de munte cu apa cristalina si rece, in care se vad pastravii serpuind, sunt la umbra padurilor de o parte si de alta a raului, in mijlocul unor gradini minunate si pe langa o multime de pomi fructiferi, vecin cu stana de oi si capre de unde imi procur lactatele mai ieftin decat la supermarket, vecin cu multi crescatori de vaci de unde imi procur laptele proaspat de cateva ore.

Si atunci cum sa spun: ca stau la tara sau ca stau in sanul naturii?

Written by fanelala

14 Septembrie 2010 la 20:07

Lasă un răspuns

